Domain regisztráció és átregisztráció menete

Az interentes tárhelyek megfelelő használatához szükség van domainnevek regisztrálására is. Használatukkal megkönnyíthető a látogatók dolga, hiszen a sokak számára nehezen megjegyezhető IP címek helyett egyszerű, informatív címeken keresztül lehet elérni a honlapokat.

 

A regisztrációs folyamat során szükséges papírok eltérnek, amennyiben magánszemély, illetve cég lesz a domain tulajdonosa. Szintén módosul a regisztráció folyamata, ammenyiben szolgáltató, illetve tulajdonos váltás történik.

 

Új domain regisztrációjakor szükséges dokumentumok

Magánszemély esetén

  • Domain regisztrációs űrlap
  • Két tanú igazolása

Cég esetén

  • Domain regisztrációs űrlap
  • Cégbírósági végzés
  • Aláírási címpéldány

 

Domain átregisztráció (szolgáltató váltás) során szükséges dokumentumok

Magánszemély esetén

  • Domain regisztrációs űrlap
  • Két tanú igazolása

Cég esetén

  • Domain regisztrációs űrlap
  • Cégbírósági végzés
  • Aláírási címpéldány

 

Domain átregisztráció (tulajdonos váltás) során szükséges dokumentumok

Ha az új tulajdonos magánszemély

  • Domain regisztrációs űrlap
  • Két tanú igazolása
  • Lemondó nyilatkozat a jelenlegi tulajdonostól az új tulajdonos felé
    • Ha a lemondó magánszemély: 2 tanú aláírása a lemondó nyilatkozaton
    • Ha a lemondó cég: cégbírósági végzés, aláírási címpéldány

Ha az új tulajdonos cég

  • Domain regisztrációs űrlap
  • Cégbírósági végzés
  • Aláírási címpéldány
  • Lemondó nyilatkozat a jelenlegi tulajdonostól az új tulajdonos felé
    • Ha a lemondó magánszemély: 2 tanú aláírása a lemondó nyilatkozaton
    • Ha a lemondó cég: cégbírósági végzés, aláírási címpéldán

A domain regisztrációhoz szükséges formanyomtatványok a Letöltések menüpontban elérhetőek.

  • 12 felhasználó találta hasznosnak
Hasznos volt a válasz?